søndag 26. august 2012

Fredelig hagestund

Etter første skoleuke og 14 bøker med nytt bind lagt, ble det endelig helg. Lørdag viste seg å bli strålende, og både kaniner og mamma (meg, altså) ble etterhvert sittende ute i hagen. Med kaffe og avis. Fredelig og fint. Resten av familien var over alle hauger.

Naboen på andre siden av hekken dro etterhvert frem gressklipperen, og det var ingen tvil om at han plagdes for å få start på skjiten. Hekken er tett og ikke gjennomsebar, men lyden bærer godt, og jeg kunne høre at det ble romstert og mumlet en god del bak der.

Så startet gressklipperen! Og det kunne jeg se. Hvit røyk formelig veltet over hekken, og jeg lurte lenge på når klipperen kom til å gå i lufta. Det gjorde den ikke, og naboen klippet uanfektet, mens røykskyen ség bortover hekken. Av ren nysgjerrighet gikk jeg opp i 2.etg for å få et bedre overblikk, og der så jeg en mann klippe gresset med en røykmaskin.

Det kan ikke ha vært bra for helsa. Jeg ville vurdert ny gressklipper.


. . .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar