mandag 24. september 2012

SPA

Jeg har vært flink og fått gavekort på SPA fra jobb. Snille jobben!


Men SPA? De fleste jeg kjenner liker SPA. Jeg er litt usikker - etter en ikke fullt så behagelig opplevelse for et par år siden.

Jeg hadde også da fått gavekort, og én uke før utløpsdato møtte jeg opp til ansikts- og fotmassasje. Det ble sikkert stas. Det sa jo alle. Seansen startet med at ansiktet mitt ble smurt inn med en sterkt luktende olje, før jeg ble sparklet igjen med leire. Oljen sev ganske raskt inn i øyekroken, og la seg som en grumset film over øynene. Leiren ble etterhvert dratt av i ett flak, og jeg lurte et øyeblikk på om vi rett og slett hadde laget en artig maske jeg kunne ta med hjem. Det hadde vi ikke. Damen, som jeg ikke lengre kunne se pga oljen i øynene, fortsatte videre med hodebunnsmassasje, og jeg var sikker på at hun masserte bort hvert hårstrå på hodet mitt. Vondt.

Etter det som føltes som timesvis med hodetortur, ble jeg geleidet ut i et område med vannfontener, t-lys og gusjemønstrede lenestoler. Her skulle det fotmasseres. Først fikk jeg sitte i fred med en kopp kjempegrønn te. Så kom damen, som jeg fremdeles ikke kunne se tydelig, med en balje vann, og jeg fikk beskjed om å putte beina oppi, hvilket jeg gjorde. Bevegelsen ble sekundet etterpå reversert i voldsomt tempo så te'en skvatt. Vannet var kokende. Au. Etter en stund med gradvis nedsenking av de allerede skoldede og lyserøde beina, kom damen ut fra mørket igjen, og massasjen var i gang. Det kunne ikke bli verre enn ansiktsmassasjen, sa jeg til meg selv. Det var det. Og jeg var skrekkslagen. Tærne mine ble dratt i, én etter én, til det sa "klikk", og det eneste jeg kunne tenkte på var at jeg hadde enda et bein som skulle gjennom samme prosedyren. Grusomt.

Da jeg endelig var ferdig, sjanglet jeg meg ut på såre bein. Bilturen hjem var aldeles ikke forsvarlig, synet var sterkt nedsatt av oljen, og at jeg ikke forulykket var et under. Synet fikk jeg først tilbake dagen etter. Å se på tv den kvelden var som å se på tv gjennom matpapir.

Nå har jeg gått igjennom menyen til dette gavekortets SPA, og der finnes all verdens muligheter. Gavekortet er på et bestemt beløp, og ved å holde meg innenfor gavekortets verdi, slipper jeg derfor velge behandlinger som fettsmelting, hydreéclat med iontophorese (i all verden?) og leppeforstørrelse. Jeg kan i steden kose meg 6 ganger i infrarød badstue, ha 30 minutter elektrolyse, eller få én og en halv omgang brazilian. Skulle man på den halve omgangen valgt foran, bak eller den ene siden, tro?

Nei, det blir nok 2 runder med lakking av negler. Så kan jeg både gå og kjøre hjem etterpå.

. . .

1 kommentar:

  1. helt herlig:)hadde vært artig å forsøke en sånn "anti stress terapi" time og sett hvordan det opplevde...eller?

    SvarSlett