tirsdag 9. oktober 2012

Avdelingsleder

Det er loppemarked til helgen.

Hvis man ønsker å stige raskt i gradene, er det bare å få barna inn i korps. Under vårens loppemarked var jeg co-ansvarlig for skoteltet, og introduserte køordning inn til teltet og sluse-ordning ut. Til store og høylytte protester (på mange ukjente språk) fra skosugne loppe-entusiaster. Det ble ikke så lett å rappe sko på den måten.

I går ble jeg utnevnt til avdelingsleder for vesker og sko. Stillingsinstruks er ikke mottatt, men regner med å få utdelt foreldre som kan være selve avdelingen. Så kan jeg fly imellom med oppmuntrende tilrop og vekslepenger.

Fredag skal loppegjengen pakke opp alt av rariteter som folk har gitt, og vi får inn det utroligste. Alt fra Mulberry-vesker (mulig fake), til superslitne tøfler og antikke sko i 3500-kronersklassen. Mitt bidrag til årets skosamling er blant annet et par tøfler. Klemmer man på halsen, kommer det kvakke-lyder.



I kveld skal jeg bake 4 kaker. I morgen lager jeg 4 liter vaffelrøre. Denne gangen satser jeg på å ha litt bedre tid enn sist, så slipper jeg kanskje 500 gram smeltet smør på kjøkkengulvet.

. . .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar