søndag 14. oktober 2012

Loppemarked høst 2012, dag 1

Loppemarked = sosial trening!

I løpet av dagen har jeg blitt
  1. eksponert for uante mengder fot- og skobakterier etter å ha flyttet og ryddet og flyttet igjen på utallige par sko.
  2. beskylt for å ha gitt igjen feil på en 200-lapp (15 minutter etter at betalingen var unnagjort). Damen fikk beskjed om at det burde hun evt. ha tatt opp i det hun fikk igjen pengene, ikke lenge etterpå. Takk&adjø!
  3. kalt DRITTSEKK (med tynn, skingrende stemme av damen i punkt 2). Tre uavhengige damer kom og klappet meg på skulderen, med beskjed om ikke å ta det personlig. Det var jeg ikke i nærheten av.
  4. gjenkjent av en fyr fra Nigeria: "It's you! I remember you from last year! Helloooooo my sister!", med påfølgende håndristing og litt sånn sydhavskonge-hilsen med skulder mot skulder.
  5. brukt som skoselger i rene Al Bundy-stil, sittet på kne og hjulpet en gammel dame med dårlig rygg, korte armer og unaturlig store lepper med å ta av og på et par støveletter gjentatte ganger, samtidig som jeg ble grundig informert om  både liktorner og gnagsår.
  6. gjenkjent av enda en fyr fra Nigeria: "It's you - helloooo! I remember you! You remember me?", med ny risting av hånd og sydhavskonge-hilsen.
  7. kvitt kvakke-tøflene som jeg selv hadde donert til loppemarkedet. De gikk til en liten jente for 10 spenn, mammaen var ikke kjempebegeistret, men jenta var superhappy, og det var det viktigste. Muligens ser vi tøflene igjen til våren.
  8. forsøkt rundstjålet av mine venner fra Nigeria. De fikk nok rappet noen par med sko, men stoppet da de så at jeg skjønte opplegget. "Ooooooo, you're a smart lady, sister! Hehehhehhe". Og borte var begge to.
  9. kvitt mange par med sko og vesker. MANGE. Noen av skoparene har jeg bare blitt kvitt halvparten av. Dvs at det ligger én sko igjen av ihvertfall 50 par. Hva skal man med én sko??
 Her fra åpningen i dag. Skoteltet er rett til høyre:


Uansett. Loppemarked = GØY!

Og i morgen kjører vi på igjen! Med latex-hansker.

. . .



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar