søndag 14. oktober 2012

Loppemarked høst 2012, dag 2

Jeg var nok mer loppemarkedssliten i går enn jeg trodde. Det skjønte jeg først da jeg stod opp tidlig i morrest. I badespeilet observerte jeg til min store forbauselse at jeg fremdeles hadde på meg joggebuksen fra i gårkveld. Jeg hadde altså bare klart å få på meg pysj-overdelen før det ble natt. Buksa ble glemt. Jeg hadde fokus på å sove, det ble jo litt for sent og jeg skulle jo tidlig opp. Pysjbukse eller ikke, det var godt med timer i horisontalen.

Loppemarkedets dag 2 opprant med duskregn og 4 grader - og fortsatte sånn. Det ble en kald affære å være utendørs loppe-pusher i dag. Allikevel fikk vi solgt det rareste:


Hva skal man med sånt? Ja, sånn rent bortsett fra de skoene fra Michael Kors, da. Den skjønner jeg. Dessverre var skoene akkurat for små for meg, men solgt ble de. Bare noen små minutter etter åpningstid. Flaskeskipet havnet hjemme hos oss. Flaks.

Ikke alle kundene på loppemarkedet har hatt samme kjøpsapproach. Noen har vært veldig betalingsvillige og gitt mer enn vi har bedt om. Særlig tidligere korpsforeldre som har tilbrakt mange helger på loppemarked selv. Andre har helst sett at alt kostet 1 krone. Eller mindre. "Loppe-police" med balltre har vist seg å være et effektivt middel til avslutting av hissige diskusjoner med aggressive kunder.


Høstens loppemarked er over. Resultatet er behørlig opplest under felles middag på Bakkekroen, og tross andre loppemarkeder, delvis manglende annonsering i pressen og dårlig vær, var resultatet svært godt. Avdelingen for vesker og sko (altså min avdeling) hadde 40% høyere resultat enn vi leverte på loppemarkedet i fjor høst. Sånt er gøy! En stor gjeng frivillige barn og foreldre med mye humor og stort pågangsmot har hatt en givende helg, korpset har fått penger til driften og jeg har vært heldig å få være med.

Jeg gleder meg allerede til våren!


Nå er det natt. Skal bare vaske hetta på jakken. La en del av en hamburger der tidligere i dag.

. . .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar