mandag 15. oktober 2012

Kakeopptelling

Jeg liker statistikk.

Da jeg studerte, førte jeg bl.a statistikk over sniking på bussen. Jeg tror jeg sparte et par tusen kroner. Og risikerte noe sånt som 40.000 i bot. Skulle gjerne hatt den filen, men den ligger på en 5 3/4" diskett jeg ikke lengre har utstyr til å lese. Det var gamledager, det.

Uansett - statistikk. Siden skolestart i august i år har jeg notert meg alle kaker som er bakt. Fasinerende når man får det i diagramform. Kakediagram, rett og slett:


I snitt har jeg bakt 0.23 kaker per dag siden skolestart - nesten en kvart kake per dag. Godt jeg ikke har spist alt selv. Det hadde tatt 63 timer å løpe kaloriene bort.

Onsdag er det ny kakeseanse på skolen. Har gått litt i metning på kreativitetsfronten. Toro-posen står klar på kjøkkenet.
. . .

1 kommentar:

  1. Kakediagram er gøy, 61% prosent på familie og diverse frikjenner vel da korps fra sitt dårlige rykte som arbeidsomt. Og hva skjer plutselig når barna begynner i 5.?

    Tone Kr.

    SvarSlett