torsdag 4. april 2013

Loppis-forberedelser: Notes to self

Til helgen er det loppemarked, og det krever en viss innsats i forkant. I tillegg til samling av lopper fra eget hjem (dvs flere gedigne rydde-seanser i skuffer, skap og boder), må vi kjøre rundt og hente lopper fra andre, vi må lage 4 liter vaffelrøre og bake 4 kaker.

I dag har vi gjort alt over. Bortsett fra ryddeseansen i eget hus. Det har vi holdt på med siden august i fjor. Herr Bang tok seg av kjøringen, barna og jeg hadde kjøkkentjeneste. 




Vaffelrøren ble laget etter spesifisert oppskrift - alle loppefamiliene må lage lik røre. Kakene kan vi gjøre som vi vil med. Vi gikk for pose.

Til neste loppemarked må jeg huske på følgende: 

  • 2 poser Toro sjokoladekake rekker ikke i år heller til 4 Weber grillformer i aluminium
  • Det gjør ikke 2 poser Toro sjokoladekake OG 2 pakker Regal sjokoladekake heller
  • Det må 2 Toro og 3 Regal til. Evt 4 poser Toro
  • Kjøpes alt på én gang, slipper jeg forskjellige pose-typer. Og 3 turer i 2 forskjellige butikker. Slik jeg måtte i dag.
























Jaja. Jeg sølte ihvertfall ikke 4 dl smeltet smør utover kjøkkengulvet denne gangen. Og melkekartongene med vaffelrøre som jeg har plassert liggende i fryseren (der var det dårlig plass) har bare lekket litt.

Lørdag braker det løs.

. . .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar